Jak radzić sobie ze złością na partnera ?

Poszukaj pomocy terapeuty

Pogawędka z wykwalifikowanym terapeutą jest w stanie pomóc w zdefiniowaniu przyczyny gniewu i frustracji, a także w wymyśleniu lepszych sposobów radzenia sobie z nimi. Niekiedy rzeczywiście warto powierzyć swoje zaufanie fachowcowi.

Frustracje

Opowiedz o swoich emocjach komuś zaufanemu: przyjacielowi, partnerowi, żonie. Zdarza się, że wykrzyczenie tego, co nas męczy, dotyka, jest idealnym sposobem na rozładowanie napięcia. Pamiętaj tylko, że nie chodzi w tym miejscu o „wylanie złości” na kogoś, na wyładowaniu emocji na nim, lecz o odszukanie odpowiedniego słuchacza, który wysłucha naszych żali.

Jak radzić sobie ze złością na partnera ?

Żartuj

Jeśli utkwiłaś w stresującej sytuacji, np. stoisz w zatorze drogowym, i myślisz, że gniew i złość biorą nad tobą górę, rozejrzyj się dookoła. Poszukaj czegoś, co zajmie Twoje myśli, pozwoli ci się zrelaksować, pośmiać.

Fitness

Tkwienie w miejscu i wyolbrzymianie trudności nie ułatwia w ich rozwiązaniu. Wręcz przeciwnie, potrafi wywoływać w nas coraz większy niepokój i nerwowość. Joga, łatwe, rozciągające ćwiczenia, a co więcej taniec są w stanie udzielić pomocy w uwolnieniu napięcia wewnątrz nas.

Wizualizacje

W tremującej chwili, gdy ciężko ci uspokoić myśli i podjąć racjonalną decyzję, trzeba na moment usiąść i wymyślić sobie swoje miejsce „szczęśliwości”. Pomyśl o miejscu, które cię relaksuje, odpręża. Czy pamiętasz te dźwięki, zapachy, krajobrazy? Wywołaj ten obraz w myślach. Właśnie tak wyciszysz ciało i umysł, uspokoisz oddech. Zyskasz jasność myślenia.

Mantruj

Powielanie odprężającej frazy jest w stanie udzielić pomocy w skomplikowanych chwilach. Musisz mówić je na głos lub szeptem. Przekonasz się, że po pewnym czasie twoje samopoczucie wzrośnie w znacznym stopniu. Musisz sobie wypracować spis takich zwrotów w notatniku w komórce i sięgać po nie w stresujących sytuacjach.

Głębokie oddechy

Jeśli skoncentrujemy się na oddychaniu, robiąc niespieszne, dostosowane oddechy, nasze ciało i mózg się zrelaksują. Najważniejsze jest oddychanie. Możesz dodatkowo w głowie nadawać mu takt: wdech – wydech. Jeśli dasz radę, komfortowo usiądź, pozwól szyi i ramionom w pełni się odstresować. Nabieraj powietrze głęboko przez nos, wydychaj powietrze przez usta. Zwróć uwagę na podnoszący się brzuch.

Dowiedz się, co jest źródłem gniewu

Jeśli regularne dojazdy do pracy sprawiają, że odczuwasz rozdrażnienie i jesteś zestresowana, spróbuj pojechać inną drogą lub szybciej wychodzić do pracy. Jeśli twój kolega z pracy jest głośny i gadatliwy, przynieś do pracy słuchawki i słuchaj muzyki. Zwyczajnie znajdź powód złości i tremy, a następnie obmyśl rozwiązanie, które pozwoli ci obniżyć to napięcie.

Spróbuj zmienić perspektywę

Sytuacje dużego stresu mogą wykrzywić twoje widzenie rzeczywistości. Czasem powinno się zwolnić, nabrać dystansu. Spróbować spojrzeć na konkretny kłopot z innej perspektywy. Takie przyjrzenie się problemowi z różnych stron, potrafi prowadzić do interesujących i nieoczekiwanych refleksji.

Zmień otoczenie

Jeśli coś cię rozzłościło w pracy lub w domu, pozwól sobie na krótką przerwę. Udaj się na przechadzkę. Przejdź się dookoła budynku. Pooddychaj rześkim powietrzem. Po powrocie twój umysł będzie bardziej zrelaksowany, ciało mniej spięte. Wygenerujesz obiektywniejszą perspektywę kłopotu, z którym musisz się borykać.

zamów wróżbę jak zamówić wróżbę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.